DSC01573Na pondělí a úterý se žáci 6. A třídy těšili více než jindy. Nebylo to tím, že by odpadlo vyučování, ale proběhlo trochu jinak, než jsou šesťáci zvyklí.  Do role učitelů se dostali oni sami a ve dvojicích či trojicích si zkusili připravit desetiminutovou výuku pro děti z mateřských škol. Tak vzniklo deset stanovišť, na kterých se šesťáci pokusili seznámit malé děti s některými zákonitostmi a objekty z přírody. Vysvětlovali, co jsou to ekosystémy a potom žádali malé děti, aby jim pomohly vrátit zvířátka do správných ekosystémů, vyprávěli o některých našich ptácích, nechali děti poznávat přírodniny hmatem bez nejdůležitějšího smyslu, tedy zraku, představili naše jarní rostliny a ukázali naše houby s tím, že děti upozornili na to, že ne všechny druhy mohou jíst. Seznámili děti s tím, co je to mikroskop a dalekohled a nechali je pozorovat malé i vzdálené objekty. Poznávání dětem zpestřili hrou na zvířátka, hrou s listy našich sromů a přehazovanou. Nakonec dětem připomněli, že je důležité netvořit zbytečný odpad a naučili je, jak by odpadky měly správně třídit. I když to pro žáky 6. A třídy nebyla tradiční výuka, myslím, že se toho hodně naučili. Získali nejenom nové poznatky, ale především zkušenosti s prací s jinými lidmi. Upevnili si některé vlastnosti, především trpělivost a shovívavost. Celého programu se zhostili velice dobře a za jejich práci je mohu pochválit.

Copyright © 2022 ZŠ škola Jilemníce, Komenského 288

Vytvořil Fosa.cz