Právě tohoto výročí se týkal projektový den žáků 1. stupně. Program, který společně vytvářeli žáci a učitelé, byl velmi pestrý. Děti se seznámily s historií školství v Jilemnici, dozvěděly se, jak v minulosti vlastně škola vypadala, kolik žáků chodilo do jedné třídy a třeba i to, co učitel za rok dostal jako svou odměnu. Jednou z nejkrásnějších staveb města je právě budova naší školy s věžičkou. Žáci se dozvěděli o historii jejího vzniku, zajímavosti o stavbě, staviteli i projektantovi. Z kronik si přečetli, jak probíhalo slavnostní otevření školy 23. 9. 1899. Hlavní budovu si pak děti prohlédly zvenčí i zevnitř a hledaly jednotlivé prvky, symboly, zajímavosti a obrazy, o kterých se dozvěděly. Vyplňovaly také kvíz.V některých třídách si žáci přinesli historické školní pomůcky a zapsané vzpomínky svých rodičů a prarodičů, Ve skupinách pracovali na projektu „Historická škola“, který pak představili ostatním. Z přinesených předmětů vytvořili výstavku. Nechyběla ani výtvarná výchova, děti malovaly dnešní školu, školu budoucnosti, pionýry, skládaly školu z různých dílků jako puzzle, stavěly budovy z kostek a také vyráběly dort pro školu oslavenkyni. V dílně zatloukaly hřebíky do historického trámku. Celý den provázely i tematické písničky a ukázky z filmů, namátkou Mach a Šebestová ze 3.B, Igor Hnízdo z Obecné školy anebo třeba seriál My všichni školou povinní. Nejstarší páťáci napsali slohovou práci, kdy vzpomínali na svůj první školní den a vytvořili slovníček krkonošského nářečí. Děti také psaly krátká zamyšlení, co se ve škole naučily a co by škole popřály do dalších let. Projektový den na 1. stupni se podařil a pokračoval následujícím projektovým dnem na 2. stupni.
Fotky zde:
Ve středu 25. 9. 2019 u příležitosti slavnostního otevření zrenovované atletické dráhy proběhl tradiční závod štafet základních škol. Podmračená obloha a zpočátku i drobný déšť ohrožovaly uspořádání závodu. Nakonec se však počasí částečně umoudřilo a zápolení mohlo začít.
První třídy, které ještě neměly možnost dobře nacvičit sprinterské předávky, si připravily nápaditý začátek a do štafety se zapojili všichni prvňáčci. Od druhých ročníků probíhaly závody zažitým způsobem po třídách či ročnících na trati 5 x 60 m. Během závodu byla také oceněna současná 5.A třída za vítězství v loňském ročníku krajské soutěže atletického trojboje.
Závody nakonec zdárně proběhly ve všech kategoriích. Naši závodníci byli v porovnání se žáky sousední školy sice úspěšnější, ale důležitější bylo, že soutěžení proběhlo v přátelské sportovní atmosféře. Děkujeme žákům za velkou snahu a učitelům za přípravu dětí v netradičním období.
Jako každý rok i letos vyrazili žáci 4.A a 4.B prověřit své znalosti o dopravních značkách a pravidlech. V první části si kromě dopravních značek zkoušeli teoreticky řešit dopravní situace na křižovatkách různého typu. V druhé části už měli možnost prověřit nabyté vědomosti v praxi. Zvládnout na poměrně malém prostoru všechny situace byl pro mnohé oříšek. Nejtěžší asi bylo spolehnout se sám na sebe a včas zareagovat. Na jaře děti čeká 2. část, kde už budou psát i testy z pravidel silničního provozu. Času na procvičení a zdokonalení je ještě dost, tak snad se většině podaří získat řidičský průkaz cyklisty.
Děti ze čtvrtých tříd jsou letos zapojeny do projektu České spořitelny, který je zaměřen na podporu finanční gramotnosti dětí. První akcí byla exkurze do jilemnické pobočky. Děti měly možnost seznámit se s chodem banky, nahlédly i do prostor, které jsou běžným lidem nepřístupné, vyzkoušely si výběr z bankomatu, přepočítávání mincí i bankovek pomocí speciálních zařízení apod. Součástí prohlídky byla i malá soutěž, kde mohly děti prokázat své znalosti v oblasti financí, uvědomit si hodnotu peněz a seznámit se s pojmy jako rodinný rozpočet, půjčka apod. Obě třídy založily své vlastní „firmy“ a jejich úkolem nyní bude vymyslet podnikatelský plán (např.výrobky na prodej), který by umožnil dětem zhodnotit základní vklad, který obdržely od Spořitelny. Tak uvidíme, jak se jim bude dařit.